torsdag 20 maj 2010

Tre dopp och tårta

Idag är sannerligen ingen vanlig dag, för det är Pluttens födelsedag!

Efter jobbet åkte jag och köpte en tårta och åkte hem till Jula. Svenne jobbar förmiddag, mamma skulle komma hem idag och Karin jobbade inte kväll så vi tyckte att det var en bra idé att uppvakta honom på den rätta dagen också. Fastän vi firade honom i lördags.
Jag och Svenne satte oss och drack eftermiddagskaffe ute på trappan. Det är ju tokvarmt ute. Så himla skönt. Där blev vi sittande i över en timme. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord. Det var så himla mysigt.

Sen tyckte jag att det var dags att dra på mig springskorna. Varje sommar har jag som mål att springa till Säckestad och tillbaka utan att stanna. Vilket jag lyckades med idag. På mitt första försök. Jag hoppade in och hämtade en handduk hemma och fortsatte ner till sjön och tog mitt första dopp. Eller, det blev tre. Jag var i en bra stund, typ 10 minuter, och tyckte inte ens att det var kallt. Men det berodde nog på att jag var varm efter min löptur. Jag gick i endast handduk hem och jag kände att det lika gärna kunde vara juli månad. Pirr och bubbel i hela kroppen!

Mamma och Karin dök upp rätt snart efter att jag kommit hem igen och vi åt kvällsmat, tårta och firade Svenne.

Hör ni vilken dag? Toppen ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar