lördag 7 mars 2015

Två små stapplande steg

Både jag och Lena var gräsänkor idag, så hon föreslog att vi skulle hitta på något roligt idag. Så vi drog till Skövde med våra minsta och shoppade lite. För mig, andra dagen i rad. Men jag anser att man aldrig kan gå i affärer för mycket. 

Det känns så härligt att jag inte behöver vara ensam fastän Daniel är borta. Igår mamma, och idag Lena.

Sixten och Loui höll ut väldigt bra medan jag och Lena rände runt i affärer. Väldigt smidigt att Lena Spena har en dubbelvagn.

När vi kom hem hade Daniel kommit hem. Familjen samlad igen. Gott det. Och sen när vi satt på golvet och lekte alla tre hände det. Sixten tog sina första steg. Wihihoo! Han gick från Daniel till mig. Två små stapplande steg. Och jag blev helt till mig i trasan. Jag skrek rakt ut av glädje. Daniel sa till mig att jag inte fick skrika så, för jag skrämde Sixten. Men jag brydde mig inte. Herregud, vilken prestation av vårt barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar