måndag 2 mars 2015

Tulpaner

Det luktar så gott av mina födelsedagsblommor. Jag har tre stora buketter; en från Daniel, en från grannen och en från Sven och Johanna. Har jag sagt att jag älskar tulpaner?


Buketten jag fick av Åke och Majvi får mig att tänka på påskägg. 

 

Alltså inte sådana där dragé-ägg, utan den andra sorten.


Tänk att det snart är påsk. Jag längtar!

Idag vaknade Sixten 04.47. Det blir bara tidigare och tidigare. Snart är det ingen idé att vi går och lägger oss. Han somnade inte om fast jag prövade på alla sätt och vis. Så vi gick upp. 

Det är så sjukt, för det är som om Sixten är äldre idag. Att det har hänt något i hans hjärna inatt. Att den har utvecklats. Jag kan inte ge något konkret exempel, men han liksom förstår mer.

Eftersom vi gick upp tidigt har vi hunnit med mycket. Vikt tvättar och plockat in dem i lådor och garderober, vattnat alla blommor, lekt och läst och vilat. Och så har Sixten insett att det är vatten längst ner i toalettstolen. Han har väldigt långa armar, den killen. Men jag trodde för en sekund att skulle stå på huvud ner i toan. Drunkningsvarning på den! Inget babysim i världen skulle rädda honom i den situationen. 

På tal om. Nu måste vi äta mat och den dra till Götene för att bada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar