fredag 20 mars 2015

Fredagskänslor

Jag tycker att fredagsmornar är härliga. Hela helgen ligger framför en. Nästan lite pirrigt i magen!

Idag blev det en morgonpromenad i regn. Det var inte igår. Men lite regn har ju ingen dött av, och huvudsaken är ju att Sixten är torr och varm. Jag har två knep för att inte slöa när jag är ute och går: 
1. Ha en tid att passa. Att jag ska iväg någonstans. 
2. Att alltid klä mig lite för lite så jag måste hålla tempo för att inte frysa.
Idag fick jag därmed den näst bästa tiden eftersom jag verkligen inte ville vara ute längre än nödvändigt i detta väder.

När jag duschat och vi ätit frulle åkte vi till stan och handlade lite. Mamma hängde med och gjorde oss sällskap.

Efter att vi kommit hem, packat upp varorna och vilat förmiddag gjorde jag fredagafint här hemma. Jag bäddade rent i sängarna, tvättade en tvätt, plockade i ordning och dammsög, skurade golven och plockade fram påskpyntet. Så nu är det rent och fint i vårt hem. Så skönt i min själ!

Efter att Sixten fått sig ett bad och somnat för natten åt Daniel och jag pannkakor framför Biggest Looser. Det är fredagsmys det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar