onsdag 18 mars 2015

Nya Converse och rumpan först

Daniel sa igår när jag beklagade mig som värst att jag "får väl byta jobb då". Så jag måste förtydliga: det är inte ens lite på grund av jobbet som jag har jobbångest. Det är enbart på grund av att jag inte får vara hemma med Sixten dag ut och dag in. Enbart därför.

Jag sa till Daniel att vi får skaffa barn så jag kan vara föräldraledig ända till jag går i pension. Det blir väldigt många barn, det är jag medveten om. Men a woman's gotta do what a woman's gotta do liksom.

Något som fick mig på andra tankar var att umgås med Lena Spena idag. Vi har gått på stan och ätit lunch. Tredje veckan i rad jag äter sushi. Mmm mmm mm. Men nu får det dröja lite känner jag. Och jag då. Köpte ett par Converse till mig själv. Vad hände? Jag unnade mig. Ha! Den nya sportbutiken öppnade i stan idag och hade därför ett erbjudande på Converse. Jag såg det i tidningen igår och tänkte att jag skulle slå till. Jag tog gamla julklappspengar så "god jul" till mig.

Sixten blixten var så trött när vi kom hem att han somnade som en stock. Vi har tränat på att han inte ska döna ner med huvudet först nerför sängen. "Rumpan först" säger jag varje morgon. Sedan någon vecka gör han helt rätt helt själv. Men det var först idag jag fick det på film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar