söndag 8 mars 2015

Mamma och pappa

4.26. Japp. 4.26 vaknade Sixten imorse. Fyttifaaan, vad tidigt. Inte humant någonstans. Men det är inte jag som bestämmer när jag ska vakna, och det var bara att gilla läget och gå upp.

När vi varit ute och gått och jag duschat åt hela familjen frukost framför tv:n och Vasaloppet. Mysigt.

Jag hade väntat så på den här dagen som det pratats och skrivits så mycket om. Den varma, soliga vårdagen. Jag måste dock ha missat informationen om att det skulle blåsa STORM. Solen sken dock, så jag hängde ut mina tvättar för första gången i år. Och vad händer sen? Det blir värsta mulet.

Jag behöver väl inte nämna att jag varit lite trött idag. Men det är bara att köra på. Eftersom jag har haft två dagar av nöjen så var det städ och tvätt på schemat idag. Daniel dammsög nere medan jag dammsög uppe, vilket gjorde att städningen gick nästan dubbelt så fort.

Mamma var här på middag och när vi ätit gick Sixten och jag och vilade. Jag brukar bara sova 10-15 minuter när vi vilar på dagarna, men idag sov jag över en timme. Så pass trött.

När Six vaknat drog jag ut och sprang, och nu ikväll har vi förberett veckan.

Och Sixten då! Vilken helg han har gett oss. I förmiddags sa han "Mam". Både jag och Daniel frös till och bara stirrade på honom. "Hörde du?" sa Daniel. Och jag ba: "Såg du min reaktion?!"

Under dagen har det sedan utvecklats till "Mamma" och sen drog han också till med "Pappa" när han ändå var igång. Ja, jag säger då det! Här händer det grejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar