söndag 15 mars 2015

Helgens

När jag vaknade igår morse hade jag lite ont i halsen. Jag funderade på om jag verkligen skulle åka och träna eller ej. Men eftersom det bara var lite så tänkte jag att "antingen tränar jag bort det eller också bryter det ut". 

Med facit i hand så tränade jag bort det, för idag är det bortblåst. Jag svettades väl ut skiten kan jag tro, för jag har nog aldrig svettats som jag gjorde igår. Jag fick svett i ögonen så jag såg liksom ingenting emellanåt. Nåväl.

På eftermiddagen körde Daniel, Sven och mamma bort lite möbler härifrån till mammas hus. Sixtens blivande rum är dock inte helt tomt ännu. Svenne plutten har lite saker kvar i sitt före detta rum som han ska komma och rensa ur. Ingen panik med det, eftersom det ska bli klart nere först.

Jag då, med mitt urusla minne, hade helt glömt bort att Daniel skulle jobba igår kväll. Såååå besviken jag blev när det uppdagades. Jag som hela veckan har gått och tänkt att vi skulle ha tittat på Melodifestivalen och ätit fin-godis.

Vi åt i alla fall tacos innan han åkte och när Sixten somnat bänkade jag mig framför Mellon. Men Sigge pigge sov väldigt oroligt och vaknade typ var tionde minut, så jag fick springa in där i parti och minut.

Idag sov Sixten så länge efter vår promenad att jag hann både duscha, göra mig i ordning, lägga in en tvätt, vika och lägga in gårdagens samt hänga den jag lagt in. Jag väntade och väntade på att Six skulle vakna för att jag skulle få sällskap till frullen. Men det slutade med att jag fick äta ensam.

När Sixten vaknat och ätit åkte vi till Lena och drack förmiddagskaffe. Vi pratar och pratar och sätter griller i varandras huvud. Ha! Barnen lekte jättebra med varandra tills Six blev trött och då började gråta så fort Alicia eller Loui kom för nära.


Daniel var uppe och vaken när vi kom hem. Efter att vi ätit mat och Sixten och Daniel vilat middag hände det otroliga. Efter månader av tjat tog Daniel fram sågen och kapade av de två listerna som är kvar till köket. Och han målade dem en första gång! Halleluja. Dessutom kapade han och satte upp två lister i hallen. Jag är nästan lite chockad.

Jag är redo för en ny vecka. Matlådor och smörgåsar är gjorda, tvättkorgen tom, hemmet är i ordning och badväskan är packad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar