torsdag 19 mars 2015

Nya glajjor till vampyren

Dagen började väldigt tidigt. Ja, klockan var knappt vaken. Så tidigt var det. Men Sixten låg kvar i sängen och myste en ganska bra stund innan han tröttnade och ville gå upp. Fastän vi inte somnade om så gjorde det mycket att jag fick ligga kvar i sängen i alla fall.

När vi gått upp hade vi en mysig och harmonisk morgon. Mysig brukar den alltid vara, men inte harmonisk. Det brukar gå i 120 knyck från det att Six slår upp sina blå och jag brukar yrvaket få hindra honom från att äta både jord och vedträn och hindra honom från att riva ur allt som kommer i hans väg. Imorse däremot var det lugna gatan och han låg i min famn helt stilla och tittade på Nyhetsmorgon innan vi gick ut och gick. Say what what? 

Efter dusch och frulle gjorde vi oss i ordning för att åka till stan. Igår när jag och Lena var på Lindex inhandlade jag ett par nya solglasögon till den lille vampyren. Dessa invigdes idag. Samma lika som hans mamma har.



Glajjorna får såklart inte sitta på någon längre stund. Men vi tränar.

Vi åkte till stan och fikade med Ananthi och Nomi. Så trevligt så. Sixten fick dock ett trötthetsanfall och höll på att somna i mitt knä. Och när vi bytte blöja. Eller ja, han somnade redan i bilen in till stan egentligen så han somnade såklart i bilen på väg hem. Nu ligger han ute i vagnen och nanar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar