tisdag 24 mars 2015

Dagens status i nuläget

Jag hade inte ens hunnit somna innan Sixten fick sin första otröstliga gråtattack igår kväll. Och det kom ifrån ingenstans. Jag la över honom till mig och där har han sovit hela natten. Jag har haft två små fötter i ömsom magen ömsom ryggen och två stadiga grepp i mitt hår. När jag gick upp i morse hade jag dreadlocks fast jag hade håret flätat.

Kände mig inte fullt så trött imorse. Solen hjälper ju till en del. Så vi har varit ute och gått som vanligt. Sixten sover fortfarande ute i vagnen. Tröttmössan. Jag har duschat, varit ute till komposten två gånger, lagt in en tvätt, ätit frukost, svarat på jobbmail och nu sitter jag här.

Sixten verkar inte så piggelino idag. Igår kväll hostade han så han spydde. I min hand. Imorse hade han lite högre feber igen och dessutom fick jag ta fram snorsugen.

Om han inte lyckas smitta mig är det ett under. Han ska ju vara så nära så nära, och han ska pussas. Han snorar och dreglar ner precis allt som kommer i hans väg, och särskilt drabbad är min kudde. Och mitt hår förstås. Så idag ska jag köra en liten sanering här hemma. Jag ska koka, sprita, tvätta och skura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar