torsdag 5 mars 2015

Tapetångest

Jag har alltid haft en klar bild i mitt huvud hur jag vill att det ska se ut, och så har det varit när det gäller samtliga rum som vi renoverat. Tills nu. Sixtens rum. Jag har tittat mig blind på inspirationssidor med barnrum och jag har plöjt igenom hela internet i jaken på att i alla fall få en hum om vad jag är ute efter.

Men nej. Det blev liksom inte bättre av att Colorama har 25% rabatt till och med lördag och att vår rabatt som vi samlat ihop snart går ut. Det snarare stressade mig. När vi var där i fredags var Sixten så trött och gnällig att vi inte kunde titta i lugn och ro. Så idag passade jag på. När han var utsövd och mätt skyndade vi oss dit.

Vilken cirkus det blev. Tur att vi de som jobbar känner igen mig där. Jag var ju där var och varannan dag ända till Sixten kom. De har såg hur min mage blev större och större och idag fick de bekanta sig.


Vi satt alla tre på golvet bland säkert tio tapetböcker. Sixten tyckte det var så roligt att bläddra i dem och jag fick bara mer och mer beslutsångest. Rolig eller fin tapet? Diskret och tidlös eller "lekfull". Jag hade ingen aning.

Vi blev helt varma och fick klä av oss, och Sixten gav sig ut på äventyr i affären. Och jag kunde inte bestämma mig.

Jag blev helt kär i en, men den var såklart för dyr. Det slutade med att jag valde ut mina favoriter och mms:ade Daniel som till slut gjorde ett val. Det blir nog bra.

När vi var klarade avslutade Sixten med att lägga en diskret spya på golvet. Det var liksom pricket över i. Jag tänkte att hon nog tyckte att det var fasa skönt när vi gick. Ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar