torsdag 12 mars 2015

Röjt ur

Snart, fast inte förrän Daniel har gjort klart det som står på "Att göra-listan" och därmed gjort färdigt hallen och köket, ska vi börja med Sixtens rum. I helgen ska möblerna i Sixtens blivande rum köras till mamma. Jag har under månadernas lopp ställt in Sixtens grejer där, så för att kunna flytta möblerna var jag tvungen att ta reda på mitt.

Det har jag grejat med idag. Det låg alltså kläder där inne som Sixten hade på sig när han var nyfödd. Jag gick igenom alla kläder eftersom Ananthi ska få tillbaka det jag fått ärva av henne då hon ska få en ny bebbe i sommar. Jag höll på att ta till lipen när jag satt och gick igenom de där små små plaggen. Jag kan inte fatta att Six har varit sååå pluttig. Nu satt han liksom med mig på golvet och hjälpte till att skapa oreda. När han hade de där kläderna var han bara ett litet grodyngel ju.

Jag tog en paus för att gå ut på förmiddagens söva-Sixten-promenad, och sen passade jag på att ta en kaffe i solen medan han sov. Underbart!

När Daniel kommer hem ska jag åka till gymmet. Jag har inte varit där på två veckor, så det ska bli roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar