fredag 13 mars 2015

Sushi-fredag och ett skrattanfall

Den här dagen har gått så himla fort. Förmiddagen tillbringade vi med att göra fredagsfint här hemma. Jag bytte i sängarna, tvättade två tvättar och dammsög huset. 

Vid lunchtid åkte Sixten och jag in till stan för att möta upp min syster för att äta lunch. Jag och min sushi. Jag åt och åt och åt. Karin och Sixten gav upp före mig och ägnade sig åt att titta på fiskarna så jag fick äta i lugn och ro. Det händer ju inte så ofta.


När vi ätit gick vi lite på stan och jag köpte en ny jacka till Sixten. En som faktiskt passar.

Nu har Daniel tagit helg med en skagenröra-baguette och ett skrattanfall för mig. Gudars, vad jag skrattade. Jag blev helt svettig. Daniel sa "Men är du svettig på överläppen nu?" Då skrattade jag ännu mer. Härligt det är att få skratta sådär ibland. Bra start på helgen. Och bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar