måndag 2 mars 2015

Nasty facts

Gudars, vad vi var fippliga på badet både jag och Sixten. Jag vet inte vad jag ska skylla på för min egen del, men för Sixtens så tror jag att det berodde på att han somnade när vi svängde av E20 och därför sov i typ 8 minuter innan han kastades i badbyxorna. Stackarn.

Men summan av kardemumman var att Sixten i alla fall inte drunknade, men råkade få någon kallsup eftersom jag hade dålig koll på var hans mun befann sig under denna halvtimme i bassängen. Men det gick ingen nöd på honom. Han är helt oberörd av kallsupar. Han dök glatt och åkte rutschkana utan problem.

I inbjudan till simmet påtalas det hur viktigt det är att alla duschar ordentligt innan. För gissa vad. 

Om EN person går i bassängen utan att ha duschat ordentligt, så är det samma mängd smuts som ETTHUNDRA personer som duschat ordentligt. 

Det ska man tänka på innan man hoppar i plurret. Hua mig! Jag hoppas verkligen att alla sköter sin hygien med tanke på att Sixtens kallsupar.

Sixten somnade såklart i bilen hem, och sover fortfarande ute i vagnen. Jag hörde att Danne kom hem nu, så jag ska dra på mig springskorna och ge mig ut på en runda. Prestationsångesten har fått mig att äta fem Dumle. Bra start. Här springer vi på socker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar