fredag 15 mars 2013

Tuffa dagar för Lundellskan

Det var ingen bra dag igår. Jag fick ett utbrott under en lektion och stormade därifrån och smällde igen dörren efter mig så Morgans hår svajade i vinddraget. Inte professionellt någonstans. Men jag är inte mer än människa. Jag har gott med tålamod när det gäller jobbet, men en vacker dag kommer den där droppen som får mig att explodera i ett vulkanutbrott som skulle ta död på alla dinosaurier. Sen fick jag ont i huvudet och blev trött.

Det var skönt att få komma hem och gå till gymmet efter detta. Men inte ens ett svettigt pass på crossen fick mig på gott humör. Så när vi åkte och handlade köpte jag både tulpaner och påskliljor som plåster på såren. Efter det kändes det lite bättre. Tänk vad blommor kan göra!



Idag har jag redan hunnit vara på gymmet, dammsuga lägenheten och vara på banken för att skriva kontrakt. Nu är lägenheten inte bara nystädad utan även nysåld. Så nu känner jag mig lite vemodig. Jag fick kämpa för att hålla tårarna borta medan vi satt där och skulle skriva. Jag höll på att börja tjuta. Så himla nära var jag. 

Danne var med och när vi gick hem från banken stannade vi till i en affär. Jag tröstshoppade en skål, eftersom jag detoxar och inte kan köpa godis. Ha! Och Danne som får ett bryt på alla skålar jag har. Men nu känns det lite bättre. Tänk vad en skål kan göra!


Nu ska jag fixa lunch här. Mamma är på ingång. Vi ska ha ett litet framtidsmöte. Eller ja. Jag vill påstå att det är mamma och Daniel som ska prata. Jag, jag ska ju liksom bara flytta hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar