måndag 25 mars 2013

Effektiv dag

Oj, vad mycket jag har fått gjort idag. Jag vaknade och kände mig utsövd, trots att jag vaknade av klockan. Herre min ge, så skönt! Kanske är det därför allt känns lite lättare idag. Jag har varit på gymmet, rensat klart alla garderober och lådor i lägenheten, städat toaletten, uträttat ärenden på stan och sen åkte jag ut till Jula.

Här har jag gjort huset beboeligt eftersom vi stökat ner rätt rejält och mamma kommer hem imorgon. Jag vill liksom inte att hon ska få en hjärtinfarkt när hon stiger in genom dörren. Det räcker kanske med att vi gör om huset så som hon känner det.

Det slog mig att jag glömt rensa på ett ställe och vad hittade jag där? Jo, min allra första dagbok.


"Det går en sjuka i husen" skrev jag blott nio år gammal. Jag höll på att skratta ihjäl mig! Vilken nioåring uttrycker sig så?

Jag tog tillfället i akt att inta mitt eftermiddagskaffe i solen. Det var ljuvligt. Solen värmer verkligen gott nu. Jag satt ute och lyssnade på fåglarna och grannen som sågade med motorsågen. Det är verkligen "hemma". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar