söndag 17 mars 2013

Min söndag

Varken Danne eller jag kunde somna igår. När han, som brukar somna innan han hunnit säga god natt, inte somnat efter en halvtimme viskade jag:

- Danne, sover du? (dum fråga eftersom jag hörde att han inte sovandades)
- Nej, viskade han tillbaka.
- Varför inte?
- Näe, jag ligger och tänker.
- Vad tänker du på?
- Huset. Du då?
- Samma här.

Ja, det upptar mycket av min tankeverksamhet kan jag säga utan att ljuga. Jag tänker mest inredning. Sen kommer jag på att det är en fasa massa annat som ska till innan vi kommer så långt. Det där "en fasa massa annat" försöker jag lämna till Danne och mamma. Men det är svårt. Kontrollfreak som jag är. Jag somnade på soffan någon gång efter 2. Ibland är soffan verkligen min bästa vän.

Jag vaknade halv 8 och för att vakna till lite hoppade jag in i duschen. Sen åt Danne och jag frulle. Det var sannerligen inte igår vi åt frukost tillsammans. Sen åkte han för och jobba, och jag tog fram mina jobbväskor och satte igång jag med.

I eftermiddags kom Lena och Alicia hit. Det var underbart! Åh, vad jag är halv utan Lena. Men jag får bara bit ihop nu en tid framöver, tills vi båda kommit till ro med våra boenden. Hon lever redan i flyttlådor, och så kommer snart även jag att göra. Men tänk så bra det kommer att bli!

Nej, nu ska jag ta och gå ner till tvättstugan en sista gång. Sen ska jag göra mig redo för veckan som kommer. Jag ska bli intervjuad av skolinspektionen. Ho ho ja ja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar