fredag 1 mars 2013

Löprunda i vårsolen

Åh, vilket härligt väder det är! Det är ju helt fantastiskt. Jag kunde ju bara inte gå in och ställa  mig på gymmet i detta solsken. Så jag drog på mig löparstället och gav mig ut. När jag kom ner till sjön ångrade jag mig. Oh. My. God. Vad det blåste där nere. Mössan höll på att blåsa av mig, men jag fick tag i den precis innan den lämnade min hjässa.


Det var tungt att springa idag. Usch. Jag trodde att det berodde på blåsten. För jag fick slita som en djur för att ta mig framåt. När jag kommit halvvägs på min runda började jag blöda näsblod. Och det var inget litet oskyldigt näsblod. Tur att jag hade papper i fickan. Jag fick stanna till för att ordna upp situationen. Jag hade ju världens puls så blodet rusade i min kropp. Det gjorde såklart att näsblodet sprutade. Det blödde så det stod härliga till. 

Jag vart så irriterad över att jag tvingades stanna. Min tid! Jag som tänkte att den skulle bli dålig eftersom det gick så tungt från löpsteg nummer ett. Och till på köpet så var det fortfarande isgata på större delen av rundan.

När jag väl kom hem och stannade mitt tidtagarur fick jag dock till min stora glädje och förvåning se att jag sprungit två minuter snabbare än i måndags. En förklaring till att det var så jobbigt.

Jag invigde mina löparstrumpor som jag köpte i Göteborg idag. Vilken upplevelse! Varför har jag inte införskaffat sådana tidigare? De var helt otroligt sköna. Och jag som lidit av skavsår och blodblåsor. No more!

Nu ska jag ta mig något att äta. Eftermiddagen bjuder på tvättning och kanske lite jobb. Och ikväll vankas det födelsedagsmiddag (på initiativ av syster yster) på restaurang med mina kära syskon och respektive. Det ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar