torsdag 21 mars 2013

Nu är det påskledigt

Det känns som det precis var lov, och nu är det lov igen. Det här påsklovet kom precis rätt i tiden. Jag har packat jobbväskorna så tunga att jag knappt orkade ta mig ut till bilen från jobbet. Jag lär ju inte ha speciellt gott om tid för att jobba, och egentligen behövs det väl inte heller, men det känns bra att veta att det står där om andan faller på.

Nej, det här lovet ska jag greja i huset så gott jag kan. Wiii! Vad roligt det ska bli! Dessutom ser jag verkligen fram emot alla familje- och släktsammankomster. Både med min och med Daniels släkt. Och för att inte tala om påskmaten. Och påskgodiset. Åh, vad jag ser fram mot kommande vecka!

Idag när jag kom hem från jobbet gick jag direkt till gymmet. Det finns väl inget bättre sätt att fira in lovet på? Jag höll dock på att banga. Jag har sådan sjuk träningsvärk idag. Så pass att jag nästan inte kunde ratta bilen. Och när jag gick upp i trappan här fick jag sådan mjölksyra i benen att jag funderade på att ta hissen sista våningen. Men jag gick ändå, för träningsvärk ska tränas bort. Och jag då! Satte personligt rekord! 42.46 minuter. Herre jävlar! Bra start på lovet!

Efter dusch och yoghurt drog vi till ICA och veckohandlade. Vi passade på att panta, återvinna och tvätta bilen i samma veva. Känslan när allt detta är gjort är otroligt skön. Som en liten befrielse kan man säga.

Nu har vi parkerat oss i soffan. Jag ska jobba lite innan jag stänger av datorn för dagen. Så får det vara och så får det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar