fredag 22 mars 2013

A trip down the memory lane

Jag var så peppad för att åka till huset att jag inte kunde somna om när Dannes klocka ringde klockan 5. Men jag låg kvar någon timme innan jag skuttade upp och drog till gymmet. 4:e dagen i rad, och det kändes i min kropp kan jag säga. Imorgon får det allt bli en vilodag.

När jag duschat och ätit frulle betalade jag räkningar och grejade lite här hemma innan jag drog ner på stan för att uträtta några ärenden. Sen bar det av mot Jula.

Dagens uppdrag var att rensa lite i mitt flickrum. Jag tänkte att det inte skulle ta så lång tid. Men ack så fel jag hade. Jag hade visst mer saker undanstoppade än jag trodde. Jag vet inte hur många år av minnen som jag hittade i alla skrivbordslådor och skrymslen. Typ 29 års.. 


Och vad jag har gråtit idag. Fulgråtit till och med. Ont i huvudet fick jag också. Det ena minnet efter det andra hamnade i mina händer. Saker jag glömt att jag hade såg dagens ljus efter att ha varit undanstoppade och glömda i åratal.

Karin kom hem mitt i mitt gråtkalas. Hon hade en lyxkaffe med sig till mig, vilket gjorde mig lite gladare. Och jag behövde inte ens berätta varför jag var ledsen. Hon slog huvudet på spiken direkt. Och sen var det inget mer med det.

Medan jag rensade i mitt rum, rensade hon i sitt. Jag var bra på att slänga mycket i sopsäcken, och hon var bra på att plocka upp det jag slängt. Jag fick säga till henne på skarpen att "man kan inte spara allt här i livet". Jag har endast sparat det med grymme affektionsvärde, resten hamnar på tippen.

Mitt i allt kaos kom målaren. Ja, det var såklart bestämt att han skulle komma. Nu har vi fått goda råd och tips på hur vi ska attackera sovrummet och hallen på bästa sätt. Så nu är det egentligen bara att köra i vind.

Klockan sprang iväg så jag hann inte bli helt klar med mitt sorterande. Det blev Karin däremot. Så Karin och Danne åkte till Töreboda med hennes lådor och möbler och jag åkte tillbaka till stan. Det är trots allt fredag och det betyder som bekant tacos. Det har vi nu intagit medan vi tittat på en Jönssonligan. 

Nu är jag så trött så jag vill spy. Det tar på krafterna att ligga i flytt. Imorgon är stora shoppingdagen för herr P och mig. Bäst att vara utvilad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar