tisdag 26 mars 2013

Målarverkstad och födelsedagsfirande

Igår när vi lämnade Jula Sjövik var allt i tipptopp. Man skulle kunna säga att det inte låg ett dammkorn på fel ställe. Idag när vi åkte därifrån var huset inte i samma skick. Danne och hans pappa har under dagen satt gipsplattor på väggarna i sovrummet, och det ställde till det vill jag lova. Jag får verkligen kämpa med min pedantiska sida i dessa tider. 

Helt plötsligt ville jag inte vara sämre. Jag tänkte att jag ju också kunde ställa till med kaos. Jag möblerade därför om i finrummet för att kunna upprätta en liten målarverkstad. Där har jag under dagen stått och målat lister. 


Det är så roligt att vi verkligen verkligen har kommit igång nu. Det händer grejer hela tiden. Att måla lister passade mig. Jag gillar ju att göra saker som ger omedelbart resultat. 

Och sen har jag skött markservicen i sann ofeministisk anda. Jag har fixat fika, lagat mat och diskat. Eftersom det inte är en vanlig dag idag så hade jag köpt med mig påskbakelser som vi kalasade på. Det har varit en väldigt bra arbetsfördelning tycker jag.

När man fyller år får man också önska sig vad man vill äta. Danne ville ha pizza, så så fick det bli nu ikväll. Min lille 30-öring! Jag försöker skola in honom i traditionen "Hur Larsson-Lundells firar födelsedagar". Jag har lite att jobba med så att säga. Jag funderar på att skriva en manual. Han kommer från en tradition som inte är likadan som min. Födelsedagar är inte så noga för honom. Paket och frulle på sängen är inte obligatoriskt i hans snedvridna värld. Men som bekant är mitt sätt det enda rätta så.. Ah, han får helt enkelt ta seden ditt han kom. Jag ska be om en utvärdering sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar