måndag 20 april 2015

Vilken sommardag

Jag kände det redan imorse när vi var ute att gick - de varma vindarna. Jag tänkte att "det här kan bli bra". Tidigare har det varit kallt i vindarna, men inte idag.

När jag duschat, Sixten vaknat och vi ätit frulle åkte vi ner till Jula för att både hämta och lämna lite saker. När vi kommit hem igen så stannade vi ute i det fina vädret. Det blev så varmt att jag fick ta av mig i bara linnet. Så härligt!



Under helgen har vi testat att låta Sixten sova endast en gång, och då efter middagen. Men eftersom det var bad idag så kunde jag inte göra så. Jag la honom i vagnen och gav mig ut på en liten söva-promenad och medan han sov i vagnen satte jag mig i solen. 

Jag tog fram solstolen och plagg efter plagg åkte av. Till slut satt jag i bara trosor och bh. Alltså, lyckan i min kropp! Och tänk, vid samma tid förra året var jag rädd att koka Sixten i min mage när jag satt i solen. Då visste jag ju inte att det var Sixten, men ah ni fattar.


Nu låg Sixten tryggt i sin vagn och jag kunde sola utan att vara rädd för att mörda en bebis.

För en gångs skull var vi i god tid till badet. Vi brukar sladda in vid poolen två minuter i tre. Men idag kunde vi gå lugnt och sansat redan tio i tre. Det gav Sixten möjlighet att spela pajas redan innan vi börjat bada. De andra mammorna bara garvar åt honom. Ja, vad annat kan man göra när han håller låda?

Det var sista gången på simmet idag, så det var medaljutdelning på slutet. Nästa vecka är det fritt bad och sedan får jag betala. Sedan får Danne och Six åka och bada, för en annan ska jobba.

Precis när jag kommit ur duschen här hemma tittade Elin och Stella in. Roligt! Min förhoppning är ju att de ska bli bästa vänner i framtiden. Att de ska skydda och hjälpa varandra mot dumma barn i skolan, att de ska bada tillsammans om somrarna och åka skidor på vintrarna. 

Sixten har efter ett oljigt bad somnat gott i sin säng. Jag ska tänka igenom vad jag ska handla imorgon och vad jag ska beställa för tårtor innan jag går och lägger mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar