tisdag 7 april 2015

Vardag

När man har samma rutiner varje dag, som jag och Sixten har, inser man att det är många fler som också har det. Jag möter samma bilar och människor varje morgon när vi är ute och går till exempel. Jag möter alltid ett par som är ute och går med sin hund. Imorse sa mannen: "Då var det vardag igen då." "Skönt" svarade jag. Så fort jag sagt det tänkte jag: "Men varför sa jag så? Jag tycker ju inte det."

Nej, jag tycker att det är tråkigt när inte Daniel är hemma. Det tycker Sixten också. För han blev så himla glad när Daniel kom hem.

Vi har fått dagen att gå ändå. Vi har varit i stan och handlat, men det gick sådär. Trots att vi åkte direkt när Sixten vaknat och ätit höll han på att somna i bilen på vägen in till stan. Så han var inte sitt charmigaste jag. Till på köpet fick jag en missfoster-vagn som bara ville snurra runt sin egen axel så att säga. Något tjall med hjulen. Jag fick kämpa för att ta mig framåt men råkade ändå köra på flera som kom i min väg. Pinsamt. Asont i ryggen fick jag också.

Six somnade såklart i bilen, och medan han fortsatte sova ute i vagnen fixade jag middagen.

Efter middagen åkte dammsugaren fram. Hela huset dammsögs. Jag trodde inte att det behövdes, men Sixtens svarta byxor gjorde klart för mig att så var fallet.

Nu har vi tagit kväll. Sixten sover och jag har sjunkit sjukt långt ner i soffan.


Jag tror dock att jag ska byta soffan mot sängen istället. Jag kan inte hålla mina ögon öppna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar