onsdag 22 april 2015

Grönt och sippor

För några veckor sedan tänkte jag att jag kommer missa när det grönskar och blommar. Tänkte att jag kommer hinna börja jobba innan träd och blommor vaknar upp ur sin vintervila. Det kändes så himla långt bort. Men så kom lite värme och sol och så sa det poff. Till min stora glädje.

Imorse såg jag att björkarna börjar slå ut. Nu väntar jag på att det ska bli sådär illgrönt som det bara är en kort kort tid, innan det bara blir grönt.


Efter att Sixten vaknat och vi ätit frulle åkte vi till Kottholmen i Ullervad. Där var jag ofta med skolan när jag gick på låg- och mellanstadiet. Det är nu man ska åka dit. Hela holmen är täckt med vitsippor.







Vi tog den lilla omvägen via Töreboda för att hämta vaniljbullarna som min syster bakat. Jag är jättedålig på att be om hjälp med saker och ting. Jag vill gärna klara allt själv. Men inför Sixtens kalas har jag frågat både Karin och mamma om hjälp med att baka. Det är ju inte så att jag inte kommer att bidra med något själv, men det kändes som att det skulle bli lite dåligt med dopp om jag inte fick hjälp.

Eftermiddagen har vi tillbringat i Götene. Jag har träffat min vikaries vikarie, pratat med rektorn om hur min tjänst ska se ut till hösten och strosat i korridorerna och pratat med mina elever. De är ju så roliga mina små bonusbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar