torsdag 30 april 2015

Valborg

När klockan var typ 11.30 hade vi precis plockat undan frukosten och borstat tänderna. Ja, så sena var vi. Dels för att Sixten sov till 7, dels för att jag stannade till hos mamma på promenaden och dels för att mamma kom hit när vi åt frulle. 

Jag tänkte att det inte skulle bli något gjort idag, när halva dagen gått och vi inte fått något gjort. Men så tog jag tag i det och gjorde ett ryck. Så jag städade, dammade och moppade hela huset, vek servetter, vek tvätt och grejade lite med grejer.

När Daniel kom hem ville han hålla på lite ute och jag ville springa. Så jag satte Sixten i vagnen och ställde honom hos Daniel och gav mig ut i regnet. Inget dåligt väder, bara dåligt väglag. Jag fick slita som ett djur på den gyttjiga vägen. Men slitet visade sig ge mig ett nytt personbästa. Average pace; 4.49. Så roligt!

När jag kom hem möttes jag av en lite halvt blöt Sixten, trots att jag tyckt att jag packat in honom bra.


Och Daniel hade tänt en egen liten Valborgsmässo-eld.


När jag duschat kom mamma för att få hjälp att scanna in några papper. Medan hon var och kunde hänga lite med Sixten passade jag på att hämta några stolar hos grannen och hämta in kakorna till imorgon.

Sen förberedde jag och Sixten tacos innan det var dags för honom att bada och sova. När han somnat gott i sin säng tände Daniel och jag ljus och åt tacos framför ett avsnitt av Jordskott. 


Och efter regn kommer solsken. Härlig kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar