söndag 5 april 2015

Påskaftonens

Som vår moderna påskaftonstradition säger så firade vi hos min morbror och hans fru igår eftermiddag och kväll.

Vi åt som alltid ett ljuvligt påskbord tills magen stod i fyra hörn. Finns det något godare än påskmat? Nej, inte ens julbord slår det.


När vi ätit gick vi ut och letade påskägg. Jag blir lika glad varje år när jag hittar mitt ägg.



Efter äggtoddyn gick vi ner på gärdet för att elda påskelden och skjuta raketer. Min syster fyllde år igår och man kan säga att hon fick ett gediget uppvaktande.






Sixten hade ju tyvärr somnat för natten och låg ute i vagnen och sov på altanen. Så jag köpte de där hörselskydden i onödan. Men hade jag inte gjort det så hade han väl varit vaken.

Klockan var över midnatt innan vi kom i säng. Sixten tog ingen hänsyn till det imorse när han började kvittra 5.38. Men tack vare att det var så trevligt och framför allt roligt igår, så är det värt att vara lite trött idag.

Nu ska vi snart packa in oss i bilen och åka till Daniels föräldrar för att fira påsk där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar