onsdag 29 april 2015

De senaste två dagarna

Igår var det BVC-besök på schemat. En liten besiktning av gossebarnet, kan man säga. Han blev godkänd och som belöning fick han en spruta i vardera ben. Det blev lite gråt och mitt hår blev hårt fasthållet, men sen var det inget mer med det.

Vi åkte direkt från BVC till Öppna förskolan. Sixten tycker att det är så roligt där. Han bryr sig knappt om att jag är där, utan har fullt upp med de andra barnen och alla leksaker.

Som tisdagstraditionen säger åkte jag och Lena och handlade efter Öppna förskolan. Sixten somnade såklart i bilen hem. När han vaknade var han inte så vidare värst glad. Med mat i magen och en Alvedon i kroppen åkte vi till mamma för att hämta vatten och då blev han så glad och nöjd. Karin var också där och de underhöll Sixten medan jag, med min huvudvärk, fick kaffe på maten i mammas solsäng. 

När vi kom hem igen var Sixten så gosig. Han skulle bara sitta i knät och mysa. Inte mig emot. Han blev jätteledsen när jag tog på mig för att åka och träna, och det kändes inte bra i mitt känsliga mammahjärta. Men Daniel sa att jag allt får ta och vänja mig, och pushade mig att åka. Och när jag kom hem sov Sixten och jag fick veta att det gått bra utan mig.

Idag har Sixten varit lite loj. Han har inte velat leka själv, utan han har varit som en liten koalabjörn. Jag har burit och burit och han har suttit i knät mest hela dagen. Det var knappt att det var roligt att vara ute idag.





Vi hade bestämt träff med Karin på Östergarden (ja, ÖstergArend) klockan 17, men Sixten somnade i mitt knä typ kvart över fyra så vi vart lite sena. 

Nu sover den lille i sin säng och jag väntar på att Danne ska bli klar med sitt. Jag vill så gärna hinna se ett avsnitt av Jordskott innan jag viker in klövarna,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar