onsdag 12 januari 2011

Tjugondedag jul

Jag passar på att blogga lite under min lunchrast. Den här veckan är insane för mig. Konstigt att alla veckor verkar vara det. Jag har nästan varenda minut uppbokad. Både på jobbet och på fritiden. Det är helt och hållet mitt eget ”fel”. I alla fall min fullbokade fritid, som denna vecka inte känns så fri. Det är bara roliga saker, men ändå. Jag gillar att ha mycket att göra och att det går i ett. Men det finns gränser även för mig. Den här veckan prioriterar jag till och med bort träningen. Då är det illa. Då är det är varningens finger. Nästa vecka ska bli en lugn vecka. Lugnare i alla fall.

Igår kväll var Svenne hemma hos mig. Jag bjöd in honom för att göra mig sällskap till kvällsmaten. Det är tråkigt att äta ensam. Och under hela förra veckan åt jag inte ensam en enda gång. Vi körde lite omedvetet på tema ”sommar” genom att äta pastasås med kräftstjärtar och Svenne fick jordgubbspaj till efterrätt.

Vi passade på att prata lite om den kommande resan. Jag längtar så jag dööör. Det är det enda jag kan tänka på. Jag tänker på det hela tiden. Jag tror aldrig jag har varit så blek som jag är nu. Jag tittar på mina ben och hajar till. Kan man bli albino på senare dagar undrar jag? Jag vill skrika rakt ut av rena förskräckelsen.

När plutten åkte hem plockade jag bort ljusstaken och stjärnorna. För idag är det tjugondedag jul. Och nu ska jag ha lektion.

Over and out. (”Out” svarar Sara)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar