onsdag 26 januari 2011

Johannis

Jag har tidigare nämnt att Johanna gör mina tunga dagar på jobbet mycket lättare. När det känns lite motigt går jag till henne och får en upplyftande kram, lite sympati eller ett pepptalk. Jag stormar in och sjunger den här låten, fast jag byter ut Joanna mot Johanna. Givetvis.

Igår morse nästan sprang jag ut till bilen. Inte för att jag var sen utan för att jag så gärna ville veta hur det gått på husvisningen de varit på, för att jag ville höra allt om hennes helg och berätta allt om min.

På onsdagar har jag alltid matlåda med mig eftersom jag har så kort lunch. Oftast så tajmar vi in varandra och har lunch med tända ljus. Men idag, för att vara på den säkra sidan, drog jag iväg ett mail:

Hej mitt hjärtas fröjd!
Idag har jag lunch 11.10 och har som alla onsdagar matlåda med mig.
Vill och kan du gå på lunchdate med mig?
Kram kram


Klart jag vill underbara du :)
Ses i personalrummet sen!
Kram kram

Så nu har vi haft myslunch. Johannis och jag.

1 kommentar: