söndag 2 januari 2011

Höftglid

När jag kom till Lena igår asgarvade jag. Jag skrattade så jag fick inte fram ett ord. Lena bara stod och tittade på mig till en början. Sen kunde inte hon heller hålla sig för skratt. "Andas Anna!" ropade Micke till mig. Jag försökte berätta för Lena vad jag skrattade åt, men allt jag kunde göra var att visa mitt snöbeklädda ben.

Jag skulle ta en genväg hem till Lena och genade över en gräsplan. Där fanns det en upptrampad stig, men den slutade i en uppskottad snöhög. Jag stod ett tag och tittade på snöhögen och funderade på om jag skulle bestiga den eller gå tillbaka. För man kunde inte gå runt den. Jag beslöt mig för att bestiga den. Det gick bra på vägen upp men på toppen halkade jag till och åkte på höften ner. Jag hade väskan i ena handen och en påse i andra. Jag fick snö under klänningen och i väskan och det måste sett så stört ut. Ja, man skulle ha varit med för att förstå det roliga. Som alltid.

Vi åt lövbiff, pommes och beasås och tittade på film. Vi hyrde "Killers"



Jättebra och jätterolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar