fredag 14 januari 2011

TGIF

Jag tror aldrig att jag har varit såhär glad över att det är fredag. Uschipush, den här veckan har inte varit så bra. Neej, inte så värstans i alla fall. Eleverna är uppåt väggarna, som alltid efter lov. Igår blev jag så lack att jag körde ut en hel klass. Det är andra gången i min karriär. Men idag jobbade de som små blå, så kanske gjorde det lite nytta ändå. Tur att veckan avslutades med en bra dag, annars är jag rädd att måndag skulle kännts motigare än vanligt.

Nu har jag sjunkit djupt ner i soffan. Jag har tagit helg efter att ha städat och varit på spinning. Jag har tagit helg efter en fullspäckad vecka. Min väska är full av elevarbeten som ska rättas. Men om jag ställer in väskan i garderoben kanske jag glömmer bort det.

Jag blev glad när jag fick se att det var Ananthi som hade spinningen. Det innebär att vi sett varandra två gånger den här veckan och hunnit småprata både före och efter passen. Vi har fullt upp båda två och såna här små träffar gör en hel del. I alla fall för mig.

Det här är bästa stunden på dagen. Då jag är nytränad, nyduschad och får sitta i soffan och läsa de bloggar jag följer. Nu när jag sitter här slår det mig att jag saknat den här stunden, som inte hunnits med på flera månader. Jag måste återgå till denna rutin.

Men snart ska jag hoppa i sängen för att vara pigg som en lärka imorgon. Fel sida sängen, har jag lovat. Så den är uppvärmd. Ja, en sån toffel är jag.

1 kommentar: