tisdag 4 januari 2011

Check

I söndags hade jag bara en punkt kvar på min att-göra-på-lovet-lista,

1. Åka till Göteborg och umgås med mamma.
2. Åka till Karlstad och träffa Linda.
3. Åka skidor.
4. Åka till Stenstorp

och det var att åka till Linda i Karlstad.

Idag kan jag nöjt konstatera att jag även kan checka av den punkten.

Jag har inte träffat Linda sen i somras, men det kändes ändå som igår. Konstigt det där. Konstigt men jättebra. Vi pratar öppet och ledigt, fnissar och asgarvar. Linda är en fantastisk person som skjuter positiv energi på allt och alla runt omkring henne.

Vi började hemma hos henne där vi drack kaffe och bytte julklappar. Det var inget vi bestämt så det var lite komiskt att vi båda köpt något. Jag fnissade till av lättnad att jag köpt något, för det är ju jättepinsamt när en har köpt och inte den andra.

Sen åkte vi och åt lunch, åkte till IKEA och avslutade dagen med att gå en runda på stan. Jag berättade för Linda om mina planer på att införskaffa en ny vinterjacka. Det har i och för sig varit mina planer de senaste tre åren. Linsen hade en jättefin jacka. En sån vill jag också ha. Vi var inne på Naturkompaniet och provade. En jacka från Fjällräven står högt på min önskelista.

På vägen hem åkte jag vägen över Norrstrand och Alstersgatan. Jag bara måste. Det gör jag alltid när jag är i Karlstad. Sen åkte jag raka vägen till Andréa, där jag tillbringade kvällen. En riktig heldag. En helbra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar