fredag 28 januari 2011

Längtar inte

Jag försöker allt som oftast att vara en bra lillasyster åt min storasyster. I helgen kommer den lilla pepparkakan hem. Och vem skulle inte bli glad av att komma hem till en nytvättad bil? tänkte jag. Så innan jag åkte hem till Jula för att byta bil såg jag till att tvätta den. Jag har tagit det här med bilvaktandet på största allvar. Jag har vårdat den som om den vore mitt barn.

När jag var i Jula ringde mamma. Vår resa till Egypten är lite hotad så att säga. Man ska inte längta för mycket efter någonting. Jag säger det igen, jag har sagt det förut. Då går det käpprätt. Och se hur det blev. Folk dör och blir fängslade för att jag längtat så mycket efter solen.
Så Egypten: jag längtar inte. Jag. Längtar. Inte.
Och hör sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar