söndag 23 januari 2011

Pappadröm

Jag drömde om pappa inatt. Det var längesen jag drömde om honom på det sättet. Att vi hade en lång konversation. Jag tänkte "ÄNTLIGEN".

När jag drömmer om honom sådär, är det precis som om det är i verkligheten. Att det inte alls är en dröm.

Små små ord och saker blir väldigt stora i drömmen. Att säga "Hej pappa" till exempel. Det är en väldigt liten sak som många gör flera gånger om dagen och tar för givet. Jag har inte sagt det på snart 6 år, förutom i min dröm.

När jag träffade pappa inatt låg han och sov. Jag väckte honom försiktigt för jag vet att han nästan alltid vaknade med ett ryck. Han blev så himla glad när han fick se att det var jag som väckte honom.

Det är så dubbelt att drömma om pappa. Jag blir jättejätteglad för att han blir så levande, samtidigt som jag blir besviken när jag vaknar och inser att det var en dröm. Och så saknar jag något mer.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar