torsdag 6 januari 2011

Jullovsslut

Idag är det sista dagen på jullovet. Imorgon börjar vi lärare med en kompetensutvecklingsdag. De här veckorna har gått så himla fort. Jag har gjort så mycket, och det har hänt så mycket, så det känns som det var flera månader sedan jag jobbade på skolan. Jag är väldigt långt bort från den världen. Därför känns det rätt skönt att mjukstarta lite utan eleverna.

Det känns däremot inte som jag har vilat upp mig som jag känner att jag borde gjort. Jag tror inte att jag hade känt så om jag inte varit sjuk två av tre veckor. Inte sjuk som i sängliggande, men som i så himla trötters och snorig och hostig. Och jag är ju inte världsmästare på att ta det lugnt trots att jag är sjuk. Jag längtar därför redan efter nästa lov. Och det är ju faktiskt inte så långt kvar dit.

Nu ska jag gå och lägga mig så jag inte sover bort föreläsningen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar