måndag 24 januari 2011

Semester

Det känns som jag har varit på semester hela helgen. Det är jätteskönt att åka till Daniel, för där känner jag inga måsten. Jag kan till och med somna om, eftersom jag inte har något att gå upp till. Jag kan vara en slökorv med gott samvete.

Ta denna lördag som exempel. Vi sov jättelänge. Så pass att jag kände mig utsövd. Efter dusch och frukost tog vi en lång promenad i det fina vädret. Jag fick se Stenstorps centrum och vi passade på att köpa med oss fika hem. Jag fick förtroendet att handla på Daniels kort och därmed kunde jag hans kod i hela 10 minuter. Vi gick hem och fikade. Sen tillbringade vi resten av eftermiddagen och kvällen i soffan. Jag lyckades somna två gånger och dreglade nästan på Daniels tröja.

Vi tog oss upp ur soffan två gånger, med undantag för toalettbesök. Första gången för att laga mat. Grynkorv till lördagsmiddag. Det var så himla gott. Andra gången för att lägga in en tvätt. En tvätt som bestod av mina träningskläder. Hör och häpna. Att jag ens vågade fråga.

Daniel säger att det är bra att jag får komma bort från mitt fullspäckade schema och vila upp mig ibland. Jag tror han har rätt. Men nu är jag tillbaka i verkligheten igen, och det är fullt ös medvetslös som gäller. Tur då att jag är piggers tös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar