söndag 30 januari 2011

Grillat

Det blev en riktigt rolig kväll igår. Jag skrattade så mycket så jag fick ont i magen. Det är härligt att umgås med människor som har lika nära till skrattet som jag har.

Idag har jag varit piggers tös trots att det sägs att jag stormade lägenheten vid 2. Stormade? Nej, det håller jag inte med om. Men jag började asgarva redan ute i vardagsrummet. Daniel som jobbat borde fått sin dagliga dos av onyktra personer kan tyckas, men jag höll låda ett bra tag innan jag somnade. Jag åt både en hård och en mjuk smörgås i sängen.
-Anna, ska du verkligen äta det där i sängen?
- Ja. Jag vill ju ha sällskap. Eller du kanske har tänkt att komma upp?
- Nej.
- Nä. Just det.

Jag var uppe först och har grejat hela dagen. Bakat inför fikat på jobbet imorgon, bäddat rent i sängen, dammsugit och tvättat. Dagens höjdpunkt var ändå grillningen. Daniel och jag åkte till Sandviken i eftermiddags för att grilla korv.

Det var så himla mysigt. Och så var det en väldigt fin solnedgång.

Nu ska vi ha Disney-söndag. Törnrosa är dagens film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar