torsdag 6 januari 2011

Rutiner

Jag är, som de flesta vet, ganska rutinfast. Jag tycker om att ha rutiner. Det är en trygghet.

Så när jag till exempel ska sova hos någon annan brukar jag i förväg fundera över hur det då ska bli med mina morgonrutiner. Inte så att jag oroar mig, men jag ägnar det en tanke.

Jag råkar ha träffat någon vars rutiner synkar väldigt bra med mina. Så redan förra veckan, när jag sov här hos Daniel första gången (jag vet, skämmes ta mig), skapades helt naturligt en morgonrutin.

Vi går upp. På tok för sent, men ändå. Daniel går ut med hunden och jag duschar. Han kommer hem och gör frukost medan jag sminkar mig och fixar håret. Sen äter vi frukost. Medan Daniel duschar plockar jag undan frukosten. Och där är vi nu. Och klockan är snart halv 2.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar