lördag 8 januari 2011

Glöggkväll

Egentligen var det tänkt att vi skulle hem till Karin på glöggkväll innan jul. Men det blev aldrig av, då vi hade svårt att hitta en tid då alla kunde. Men så idag, såhär lite lagom efter jul, kunde vi alla träffas.

Karin bjöd, men lite assistans av mamma, på Janssons, sill, köttbullar, prinskorv och sillsallad. Det satt lika fint idag som på jul.

Sen byttes det några fler julklappar innan vi drack Karins egengjorda glögg och åt godis tills magen stod i fyra hörn. Så himla mycket hade hon fixat och donat med. Jättegott och jätteroligt.

Som alltid när vi träffas allihop, har vi väldigt roligt. Mina syskon kläcker kommentar på kommentar som får mig att vika mig av skratt. Karin berättade till exempel att vi inte fick brotta ner henne för att hon har en väldigt känslig kräkreflex. Och Svenne passade på att uttrycka sin uppskattning över att inte längre bli olidligt överöst med mina pussar och kramar:
- Daniel, jag måste få tacka dig för att du kommit in här och.. avlastar.

Ja herregud, vilken kväll. Ett bra avslut på en bra jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar