tisdag 4 januari 2011

Prosit

Jag vaknade klockan 3 inatt av att jag nös. Jag visste inte att man kunde göra det. Nysa i sömnen. Men det är klart man kan. Bara det att jag aldrig gjort det tidigare. Jag vart i vilket fall som helst livrädd. Jag fattade inte vad som hände.

Sen hostade jag och snorade till klockan jag-vet-inte-vad, men sista gången jag kollade på den var den 5.30. Jag vaknade igen lite efter klockan 8 och har varit vaken sen dess. Lovely. Jag ser sliten ut. Jag ser mer sliten ut än jag känner mig. Say no more.

Jag har några borden i dag:
  • Jag borde städa här. Jag undrar vem som är här och smutsar ner. För inte är det jag. Jag är ju aldrig hemma.
  • Jag borde gå och handla. Jag gjorde ett litet glädjetjut när mjölken som gick ut förra året (29:e dec) inte skar sig i mitt kaffe här precis. Snön, som fukking vräker ner, gör att jag inte vill gå ut.

Jag skulle ju kunna gå och lägga mig igen. Men näe.. känner inte fört. Kanske en dusch skulle göra mig gott. Eller ett rejält städ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar