fredag 28 januari 2011

Oskyldiga

Igår hade jag en så sjukt dålig dag. Det var helt stört. Jag har för vana att alltid tänka ”Barn föds oskyldiga, barn föds oskyldiga, barn föds oskyldiga” när de beter sig illa. Som ett mantra. Barn föds oskyldiga.

Är det riktigt illa, som igår, och det inte hjälper att tänka så, lyssnar jag på den här låten.


Inte för att Götene är ett getto, men alla föds inte med samma förutsättningar som jag gjorde. Det är lätt att glömma.

Jag tänkte att ett besök på gymmet skulle få mig på bättre humör. För mitt humör var under all kritik. Men trots att jag tog i för kung och fosterland så var mitt dåliga humör kvar för att stanna.

Inte ens korvkaka och sen godis fick mig glad. Daniel kunde puss bort lite, lite granna av det dåliga. Det var det enda som hjälpte. Vi har så roligt ihop så jag avslutade dagen med några asgarv.

Idag vaknade jag och var inte alls speciellt sugen på att åka till jobbet. Dels på grund av den mindre bra gårdagen. Dels på grund av att det låg en man och sov i min säng. Men jag vet att det inte blir bra av sig självt. Jag var tvungen att åka till jobbet och göra en kick-ass-prestation.

Så det är vad jag har gjort idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar