måndag 17 januari 2011

Helgens

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag. För det är Lenas födelsedag.
Hurra! Hurra! Hurra!

Det var så roligt i lördags kväll när vi var bjudna hem till Lena på födelsedagskalas. Sist vi var ute tillsammans, alla vi tjejer, var på Saras kräftskiva i september. Så det var banne mig på tiden. Lena bjöd på smörgåstårta sen sjöng vi Singstar.



Kvällen avslutades på Statt där jag kände två kottar utöver de som jag gick dit med. Men det gjorde verkligen ingenting. Vi hade roligt där vi svängde våra lurviga och tog för oss i baren. Det är i och för sig väldigt svårt att ha det oroligt i det sällskapet.

Gårdagen spenderades mer eller mindre i soffan. När jag vaknade första gången i går morse undrade jag om jag var så bakis att jag inte kunde röra mig. Men jag insåg ganska snart att det var träningsvärken från helvetet som gjorde att jag fick rulla mig ur sängen. Skönt, men ändå inte.

Trots sjuklig träningsvärk och något ”dagen efter” bytte jag gardiner och skötte min tvättid. Ananthi och jag återupptog vårt söndagsmys nu när One Tree Hill är igång igen. Vi har haft säsongsuppehåll tillsammans med serien. Men nu är den igång igen och så även vi. I alla fall den här söndagen.

1 kommentar:

  1. Härligt att jag rättar till snusen på första bilden. ;)

    SvaraRadera