tisdag 7 december 2010

Skitdag

Den här dagen alltså. Vilken skitdag det har varit. Jag blir väldigt sällan arg. Men idag vart jag så brinnjävligt arg på två elever att jag sa saker som jag själv skulle börja gråta av om någon sa till mig. Men jag kunde inte behärska mig och det bara kom ur mig. Totalt oprofessionellt. Jag hade inte ens vett att få dåligt samvete förrän arbetsdagen nästan var slut. Och då hände det här andra lektionen.

När arbetsdagen var slut vill jag bara åka hem, köpa en stor godispåse och dra täcket över huvudet. Det var Johanna, helt oberoende av mig, som kom med förslaget att åka till Rattis på vägen hem och besöka den enorma godisaffären som alla pratar om. Jag var givetvis inte sen att hänga på den idén. Men väl hemma kom jag på andra tankar och gick och tränade istället. Nu har jag duschat, ätit, gjort matlåda och sitter och rättar. Jag har ätit fyra godisar. Och täcket ligger inte över mitt huvud. Bra där, Anna Lundell. Men mitt humör.. no bueno.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du var vännen... själv moffa jag så jag nästan spydde...men sen kom förnuftet tillbaka som tur var :)
    Kramis

    SvaraRadera