söndag 19 december 2010

4:e advent

Jag har haft en så sjukt bra dag! Jag vaknade 10.32. Ja, det var ju inte så bra kanske. Men jag hade sovit jättemånga timmar. Och det var ju bra. Någon gjorde frukost till mig medan jag sminkade mig och gjorde mig i ordning. Gröt, smörgås, juice och kaffe. Nästan bättre än hotellfrukosten förra söndagen. Jag behövde inte ens breda smörgåsen själv. Någon skämmer bort mig. Jag klagar inte. Verkligen inte.

Typ halv 2 kom Andréa och hämtade mig och vi åkte till ICA och handlade inför vårt julgodisbak. Jag bad om ursäkt för att jag varit en dålig vän. Hon sa att det var lugnt, och sen hade vi en gruppkram nere i Oxens garage; jag, Andréa och Anton.

Vi åkte hem till Andreás och Martins nya hem. Det var första gången jag var där och jag kände mig hemma med en gång. De hade det väldigt hemtrevlig och fint.

Anton fick sin första julklapp av mig.


Han fick bestick med "Putte i blåbärsskogen" på. Andréa sa "Anton, titta vilken fin tjej" och pekade på förpackningen.

- Öh.. Andréa. Det är Putte. Som i "Putte i blåbärsskogen".
- Men det ser ju ut som en tjej.
- Varför skulle de ha med en tjej...

Sen fnissade vi lite.

Vi tänkte att det var bäst att äta middag innan vi gjorde godis. Jag hade önskade mig fiskgryta och jasminris så det fick jag. Bortskämd för andra gången.

Anton har varit väldig Annig idag. Det hade jag aldrig kunnat drömma om. Jag trodde nästan att han glömt bort mig på dessa två månader. Men han skulle sitta i knät, busa, mysa, pussas och vara upplyft.

Anton ville ta min mat. Men det fick han inte. Titta på min kille. Vaselinet i högsta hugg.

Sen satte vi igång med godiset. Herre min gud, vad godis vi gjort. Martin frågade om vi skulle ställa oss på torget och sälja. Fugde, knäck, två sorters kola och Mozart-kulor. Jag har rullat och doppat 58 kulor i choklad. Vi hade inte tillräckligt med formar till knäcken. Så man tager vad man haver. Knäckstjärnor är det nya, år 2010.

Jag har varit hos Andréa till klockan 20. Hela kvällen och eftermiddagen. Vi har haft så himla mysigt. Jag tror att vi tagit igen goset som uteblivit. Vi har haft julmusik på och sjungit med. Fast de sjöng fel på skivan hela tiden.

Jag ville inte åka hem. Men jag var tvungen. Måste planera en lektion, göra matlåda, tvätta kjolen till morgondagens julavslutning, leta fram jobbkläderna till på tisdag och duscha.


Vilken bra dag det har varit. Och nu då! Nu ringer Karl. Min Karl! Bra. Dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar