onsdag 29 december 2010

På tåget hem

Jag har haft en toppendag i Göteborg tillsammans med mamma. Vi har shoppat, ätit gott, försökt åka ner med en rulltrappa som gick uppåt, tittat på juleljusen och fikat på ett mysigt café.

I en av mina shoppingpåsar ligger värsta fina paljettjackan. Mitt enda, och därmed bästa, reafynd. Halva priset. Ja, jag säger då det! Vilket fynd.

Om jag skulle fira nyår skulle jag haft den på mig och vägrat ta av den. Men nu ska jag ju inte fira nyår så jag erbjöd mamma att ha den. Kanske nästa år, sa hon då. Då kanske inte erbjudandet står kvar. Vi får se.

Nu sitter jag på tåget på väg hem. Jag är jättetrött. Det är tröttsamt att gå i affärer. Jag tänkte att jag skulle sova lite. Men bredvid mig sitter det en person som jag tror jobbar som någon form av yrkesmördare. Så jag kan inte riktigt slappna av.

Det är onsdag idag. Och den som trodde att jag åker till Göteborg och skiter i onsdagsmyset bara sådär har fel. Jag ska jämt bara hem och byta om till myskläder, sen drar jag till Lena och säger oh ah!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar