fredag 10 december 2010

Lusseröv

Veckans sista arbetsdag visade sig bli den bästa. Skönt att avsluta med en bra dag känner jag. När jag kom till jobbet möttes jag av Ingela som bakat lussekatter igår, och som delade ut till de som var först på plats. Och jag var en av dem.

Jag tyckte att det liknade en räv så jag sa att hon hade bakat lusserävar. Eller lusserövar som jag råkade säga till Lena och Sara förut. Och hur kan en dag inte bli bra när man möts av denna lilla skapelse?

Efter att ha tackat nej till två fikaerbjudanden bytte jag om till träningskläder när jag kom hem och begav mig, för femte dagen i rad, mot gymmet. Men jag kunde inte gå förbi Ströget utan att hoppa in och säga hej till Lena och Sara som satt och drack kaffe. Och där vart jag kvar. I träningskläder. Snyggt. Jag hade inga pengar med mig men vips så stod det en kaffekopp även framför mig. Lusseröven får jag träna bort en annan dag istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar