söndag 26 december 2010

Annandagen

Neeeejjjj, tänkte jag när jag vaknade och såg att det var värsta snöstormen ute. Jag har ändå gått och intalat mig själv att det ska snöa idag och Daniel tvingas jobba, för att inte bli besviken. För hur blev det sist han hade jour? Men nu är han på väg, och när han väl är här kan jag ju se till att han inte kommer härifrån.

Jag hade ställt klockan för att gå upp och gå till gymmet. Jag har ju gått och fått någon form av sovsjuka. Jag är trött hela tiden. Eller inte trött. Mer sömnig. Jag skulle kunna sova dygnet runt. Jag får kämpa för att hålla ögonen öppna. Men nu är det bara tre dagar kvar på penicillinkuren. Sen blir jag nog pigger tös igen. Och med bara tre dagar kvar tänkte jag att det måste vara okej att träna lite. Sagt, tänkt och gjort. Det var skönt.

Om jag fick bestämma skulle jag tillbringa resten av dagen på soffan. Men jag känner mig själv, min rastlöshet och min tvättid. Dessutom ska vi hem till mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar