torsdag 9 december 2010

Långa veckan och gråtiga Anna

Det är inte bara måndagen denna vecka som jag upplevt som lång. Hela veckan känns milslång. Och inte nog med det. Det är en dålig vecka. Jag vill inget hellre än att den ska ta slut. Jag tror att alla ser fram emot jullovet. Både elever och vi lärare. Alla är trötta och on the edge. Och jag går helt bananas på allt och alla som inte kan bete sig. Jag känner för att gråta rakt ut.

Men det är inte mitt tålamod som är slut, vilket var fallet innan höstlovet. Jag tror snarare att det beror på att jag inte sett solen på länge. Det gör mig oglad. Och att Mattias har åkt ifrån mig. Jag tycker inte om när människor åker ifrån mig. Det gör mig oglad.

Men imorgon är det fredag. Och då är arbetsveckan slut. Nästa vecka blir en bättre vecka. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar