lördag 25 december 2010

Skidtur och retur

När jag gick på lov i måndags bestämde jag att det är tre saker jag ska hinna med under lovet. Nej. Fyra.

1. Åka till Göteborg och umgås med min mamma.
2. Åka till Karlstad och träffa Linda.
3. Åka skidor.
4. Åka till Stenstorp.

Idag kan jag bocka av nummer tre. Jag och K-stin har nämligen varit ute och åkt skidor. I strålande skolsken knäppte vi på oss skidorna och gav oss ut på en entimmes tur i skogen.

Det var asroligt. Vi fick oss några riktiga skrattanfall. Mest för att vi var ovana, för att någon är mindre vältränad än den andra och för att vi töntade oss. I de minsta backar (läs gupp) böjde vi oss fram, satte stavarna i armhålorna och böjde på knäna som om vi åkte i den brantaste backen. Sen tittade vi på varandra och skrattade.


Men det var också väldans mysigt. Medan vi åkte pratade vi ikapp vad som hänt sen sist vi pratade. Alltså inte sen igår. Eller jo, det också. Men.. ah, sen sist vi pratade om livet i allmänhet och pojkar i synnerhet. K-stin och jag. Jag säger bara K-stin och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar