onsdag 1 december 2010

1 december

Något som jag tycker om lika mycket som att sola och bada, eller nej bara nästan lika mycket, är att göra andra människor glada. Idag ringde Karl och var glad, för att jag gjort honom glad. Genom att skicka en chokladkalender på posten. Mission accomplished.

Jag gav honom en sådan förra året också, och jag tänkte minsann inte låta mig hindras detta året bara för att han flyttat ifrån mig. Jag hade givetvis även en baktanke - nu kommer han tänka på mig varje gång han tar en chokladbit. Alltså alla dagar i 24 dagar. Det är bra skit. Bra tänkt av mig, tänkte jag. Men det var tydligen lite i onödan, då Karl sa att han redan tänker på mig varje dag. Naaw. Min snuttegulle. Snart kommer han hem till mig!

På tal om sol och bad. Jag känner mig blek. Jag vill inte vara blek. Det passar inte mig. Jag vill sola och bada. Och bli lika brun som jag var i somras.

I februari. Jag säger bara "i februari". Vamos a la playa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar