söndag 22 augusti 2010

Rom och Vicks

Trots min lilla förkylning bestämde jag och Ananthi oss för att gå ut igår. Säga vad man vill om det, men jag kände att jag orkade och ville så jag gjorde det. Lite alkohol tar död på bacilluskerna. Det vet ju alla - att man ska dricka whiskey när man börjar bli sjuk.
Nu är det så att jag inte är någon whiskey-drickare. Rom däremot. Det är fina grejer. Så för att förhindra ett värre förkylningsutbryt gjorde jag mig en liten häxbryggd av rom och Vicks Blue.

Ja, jag vet inte om den gjorde någon nytta. Men jag mår inte sämre idag i alla fall.

Vi hade förfärligt trevligt, Ananthi och jag. Vi lyssnade på musik, pratade, tittade lite på Sommarkrysset och spelade Fia med knuff. Jag glömmer alltid bort vilken färg jag har när jag spelar. Det skapar viss förvirring. Därför kom vi förra gången på att jag spelar med blåa och gula gubbar. Eftersom jag inte har något asiatiskt påbrå. Vilket Ananthi har.

Hon vann första omgången, och jag andra. Sen slutade vi spela. Enbart för att det skulle sluta rättvist.

Fler personer anslöt sig och sen gick vi till Björnes och dansade häcken av oss. Så himla roligt hade vi. Trötta, varma och glada gick vi och delade en pizza och skrattade åt alla tokigheter vi stött på, alternativt skapat, under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar